Ноч музеяў - 2024

18 мая, у суботу, мы запрашаем жыхароў і гасцей горада прыняць удзел у акцыі "Музей у рэжыме non-stop". ...

Зберажом нашу спадчыну

18 красавіка адзначаецца Міжнародны дзень помнікаў і гістарычных мясцін. Наш музей далучыўся да святкавання гэтай даты,...

Услед за старажытным чалавекам

У рамках музейна-педагагічнай праграмы "Музей і дзеці" для вучняў пачатковых класаў школ горада і раёна штогод...

Дзень яднання Беларусі і Расіі. Беларусь і Расія памятаюць...

У Дзень яднання народаў Беларусі і Расіі наш музей прыняў удзел у відэаканферэнцыі "Маленькія героі вялікай краіны",...

Дзень памяці і смутку

Штогод 22 сакавіка ўся Беларусь ушаноўвае памяць загінуўшых жыхароў вёскі Хатынь і іншых населеных пунктаў на тэрыторыі...

Дню абаронцаў Айчыны прысвячаецца

Музейшчыкі не маглі абысці ўвагай такое значнае для многіх грамадзян нашай краіны свята як Дзень абаронцаў Айчыны і...

На сувязі Кір'ят-Бялік (Ізраіль)

29 студзеня 2024 года адбылася міжнародная відэаканферэнцыя, прысвечаная Дню памяці ахвяр Халакосту. У канферэнцыі...

Музейны занятак "Два мястэчкі - адна гісторыя"Музейны занятак "Два мястэчкі - адна гісторыя"Музейна-педагагічны занятак "Два мястэчкі - адна гісторыя" пераносіць наведвальнікаў на пяць стагоддзяў таму, у старажытнае мястэчка Глыбокае. Іх сустракаюць найбольш яскравыя прадстаўнікі глыбоцкай шляхты – Юры Зяновіч і Іосіф Корсак. Яны не толькі расказваюць удзельнікам мерапрыемства пра сябе і сваё жыццё, але і прапануюць пагуляць у розныя гульні, разгадаць складаныя рэбусы і віктарыны. Падзяліўшыся на дзве каманды, наведвальнікі вывучаюць асновы геральдыкі і ствараюць свае ўласныя гербы, разгадваюць значэнне слоў-архаізмаў, купляюць тавары ў яўрэйскай краме, выкарыстоўваючы пры гэтым сапраўдныя грошы той эпохі.

Музейны занятак "Аб чым нам расказаў музей"Музейна-педагагічны занятак "Аб чым нам расказаў музей" накіраваны на фарміраванне базавага прадстаўлення аб музеі ў дзяцей пачатковай школы і дашкольнага ўзросту. Музейны педагог раскажа дзецям аб тым, што азначае само паняцце "музей", дзе і калі з'явіліся першыя музеі. Дзеці даведаюцца, што такое экспазіцыя, у чым розніца паміж музейным прадметам і экспанатам, асвояць асновы музейнай этыкі. Занятак дапаможа развіць у дзіцяці жаданне вывучаць гісторыю роднага краю, сфарміраваць разуменне адносін гістарычных эпох з сучаснасцю.

Музейны занятак "Забавы ў стылі рэтра"Пра жыццё сваіх дзядуль і бабуль даведаюцца вучні пачатковых класаў падчас музейна-педагагічнага занятку "Забавы ў стылі рэтра". З дапамогай музейных прадметаў яны пазнаюць і ацэняць значнасць сялянскага жыцця ў даўнія часы. Кожнаму ўдзельніку мерапрыемства прадставіцца магчымасць не толькі ўбачыць старажытныя прылады працы і розныя прыстасаванні, але і папрацаваць імі.
Якім бы складаным не было жыццё нашых продкаў, дзеці заўсёды знаходзілі час для адпачынку. На музейным занятку ім прадставіцца ўнікальная магчымасць пагуляць у разнастайныя старажытныя гульні: "Злаві птушку", "Вартаўнік", "Накід" і іншыя. Гэтыя гульні патрабуюць ад іх не толькі актыўных дзеянняў і фізічных намаганняў, але, у першую чаргу, уважлівасці, цярпенні і сяброўскай падтрымкі.

Музейны занятак "Адкрыем кнігу для сябе"Музейна-педагагічны занятак, які праводзіцца для вучняў 3-6 класаў, уключае ў сябе пазнавальны матэрыял з гульнявымі момантамі. Занятак праходзіць як спаборніцтва: вучні класа дзеляцца на каманды, адказваюць на пытанні, і за правільныя адказы атрымліваюць спецыяльныя жэтоны, па якіх вызначаецца пераможца.
Расказ музейнага педагога суправаджаецца мультымедыйнай прэзентацыяй, а музейныя экспанаты (фрагменты папіруса, пергамент, гліняная таблічка, старажытныя кнігі) дазваляюць дзецям дакрануцца да прадметаў даўніны і даведацца пра нешта новае.

Музейны занятак у школеМузейна-педагагічны занятак пераносіць яго ўдзельнікаў у школу пачатку ХХ стагоддзя. Музейныя экспанаты спецыяльнай накіраванасці ствараюць атмасферу школьнага жыцця нашых продкаў і знаёмяць з навучальным працэсам таго часу. Апавяданне пра царкоўна-прыходскую школу пачатку мінулага стагоддзя суправаджаецца не толькі дэманстрацыяй розных атрыбутаў навучальнага працэсу таго часу, але і дае магчымасць дзецям рашыць задачу стогадовай даўнасці з падручніка па арыфметыцы або авалодаць чыстапісаннем, выводзячы літары ў сшытку сапраўдным гусіным пяром.

Музейны занятакЗанятак праводзіцца для вучняў 3-6 класаў у памяшканні музея. Вучні знаёмяцца з тэхналогіяй вырошчвання льну, спецыфікай апрацоўкі сыравіны, працэсам атрымання тканіны. Падчас правядзення занятку выкарыстоўваюцца музейныя прадметы: прасліца, мялка, калаўрот, верацяно. Вучні ўдзельнічаюць у тэматычных гульнях, конкурсах, віктарынах, якія падрыхтавалі для іх музейныя педагогі.

Музейны занятакПраводзіцца для вучняў пачатковых класаў у музейнай зале, прысвечанай гісторыі кавальскага рамяства. Наведвальнікі знаёмяцца з асаблівасцямі апрацоўкі металу, інструментамі і прыладамі старажытнай вясковай кузні. Дзеці змогуць не толькі паспрабаваць сябе ў якасці каваля ці яго вучня, але і ўбачаць шматлікія каваныя вырабы мясцовых майстроў-кавалёў. На заканчэнні мерапрыемства дэманструецца дакументальны фільм пра адраджэнне рамяства на Глыбоччыне.

Музейнае мерапрыемста ў школеМузейна-педагагічны занятак праводзіцца для вучняў пачатковых класаў. Праз гульню, дзеці даведаюцца аб з'яўленні грошаў і асаблівасцях іх абарачэння на землях Беларусі.
Занятак праходзіць у фармаце настольнай каманднай гульні-спаборніцтва. Перамагае тая каманда, якая збярэ найбольшую колькасць манет, правільна адказаўшы на схаваныя на гульнявым полі пытанні. Прычым, усе пытанні віктарыны звязаны з гісторыяй грошаў.

Фрагмент мерапрыемстваІнтэрактыўны музейна-педагагічны занятак "Місія невыканальная" знаёміць вучняў пачатковых класаў з падзеямі Вялікай Айчыннай вайны, з дзейнасцю савецкіх разведчыкаў на акупіраванай тэрыторыі Глыбоцкага раёна.
Удзельнікам занятку патрэбна не толькі расшыфруюць сакрэтны код, скласці тапаграфічную карту баявых дзеянняў групы, але і паспрабаваць накруціць звычайную анучу. У ходзе гульні дзеці навучацца працаваць у камандзе, развіваючы сваю кемлівасць і ўяўленне.

Музейны занятак у школеМузейна-педагагічны занятак "Продкі нашых рэчаў" праводзіцца для вучняў пачатковай школы і знаёміць наведвальнікаў з музейнымі прадметамі, якія выкарыстоўвалі нашы продкі больш за сто гадоў таму назад.
Заняткі, падчас якіх дзецям трэба будзе высветліць прызначэнне тых ці іншых старажытных рэчаў, праходзіць у форме гульні. Юным даследчыкам трэба старанна разгледзець і вывучыць прапанаваны экспанат, паспрабаваць растлумачыць яго функцыянальнае прызначэнне, і, магчыма, даць правільную назву гэтага прадмета. Прычым кожнае заданне для дзяцей мае сваю ступень складанасці. Ад тлумачэння простых і зразумелых рэчаў, такіх як лапці ці падкова, дзеці паступова пераходзяць да вывучэння больш складаных прадметаў.